Проект започатковано 7 січня 2007
Гуртом нас: 1170940 (237 за 24 години)

П’ять українських режисерів про те, яким має бути фільм щоб здобути “Оскар”

| 3 коментарі

483663_3

Головна подія року у світі кіно – ювілейна 85-та церемонія нагородження премії “Оскар” – відбудеться сьогодні. Номінантів у категорії “Кращий іноземний фільм” відбирали з 71-ї кінокартини, серед яких була і стрічка “ТойХтоПройшовКрізьВогонь” Михайла Іллєнка. Але за статуетку “Оскара” боротиметься – “Любов” Міхаеля Ханеке (Австрія), “Королівський роман” Миколи Арселя (Данія), “Відьма війни” Кіма Нгуйена (Канада), “Кон-Тікі” Хоакіма Роннінга та Еспена Сандберга (Норвегія), “Ні” Пабло ларея (Чилі).  Gazeta.ua попитала в молодих українських режисерів, яким має бути фільм, аби потрапити до номінантів “Оскару” в категорії “Кращий іноземний фільм”.

Володимир Тихий

“Щоб більше було шансів виграти “Оскар” фільм має бути напів американського виробництва. І щоб у ньому зіграла якась американська зірка. За жанром – не комедія, не бойовик, не мелодрама. Щоб був історичний контекст. Або герой списаний з реальної людини, або потужна реальна подія. Наприклад, революція, терористичний акт. Американці прагматичні і для них важливо, подивитися кіно і дізнатися щось про реальні речі.

Знову ж таки єврейська тематика дуже корисна для того щоб отримати “Оскар”. Тут можна розкривати і 70-ті роки у фільмі, коли “відкрили” радянські кордони. Наприклад, герой виїзжає з України і намагається довести, що він єврей. А насправді він бореться проти КГБ, радянської тиранії і намагається від цього втекти. Щось таке. Це сюжет який теоретично міг би розглядатися “оскаровським комітетом”.

До того ж тут важливий технологічний момент. Оскарівські фільми апріорі зняті довершено в технологічному плані — по якості звуку, костюмів, зйомок. Манера розповіді має бути не експериментальною, а класичною”.

Любомир Левицький

“Зрозуміло, що технічні характеристики – найвищої якості. Це має бути зрозуміла історія будь-якому глядачу в любій країні. Історія про характер. Історія однієї людини, яка надзвичайно сильно хоче добитися своєї цілі.

У моєму випадку, використав би містичну лінію. Глядачеві треба трішки казки, але такої, яка видається реальною. Наприклад, як у фільмах Стівена Спілберга. Драма перемішана з казкою”.

Руслан Батицький

“Думаю, щоб український фільм потрапив в номінацію йому потрібно мати одну просту складову. У цьому фільмі, дуже тонка і дуже правдива українська історія, повинна бути розказана зрозумілою для світу мовою. Тоді цей фільм матиме шанс повторити успіх мексиканського “Бьютіфул”, датського “Королівського роману”, французької “Любові” чи іранського “Розлучення Надера та Симін”.

Вікторія Трофіменко

“Важко виділит якісь конкретний жанр фільму. Але він обов’язково має бути психо-емоційним.

Думаю, головний критерій для відбору – історія резонує з тим що зараз відбувається і з глядачем. Приміром, фільм “Володар бурі” (фільм режисера Кетрін Бігелоу, який у 2010-му році отримав “Оскара” як кращий фільм. У ньому оповідається про будні трьох американських саперів в Іраку – Gazeta.ua) був саме на часі і тому отримав нагороду”.

Дмитро Сухолиткий-Собчук

“Говорячи про “Кращий іноземний фільм”, він має бути актуальним для сьогодення. Якщо взяти роботи японського режисера Хаяо Міядзакі (один з найвідоміших у світі японських мультиплікаторів і анімаційних режисерів, серед його робіт “Мій сусід Тоторо”, “Віднесені вітром”, “Ходячий замок” – Gazeta.ua), то він глибоко національний. Але його історії про становлення особистості універсальні для всіх країн.

З тих що зараз номінуються на “Оскар” мені дуже сподобався фільм “Кон-Тікі”. Саме своїм характером. Думаю, єдина можлива формула для режисера – робити від себе і від душі”.

Джерело: Вікторія ХОМЕНКО Gazeta.ua

3 коментарі

  1. Категорично не погоджуюся з тим, що каже Володимир Тихий

  2. в Україні мало режисері, які можуть конкурувати або хоча б представити глядачу варте уваги кіно, а не мішалку де інгредієнти з усього світу..

  3. Погоджуюсь з virsh. Коли українські режисери пробують копіювати чиїсь прийоми, а навиків і технічної можливості у них немає, то виходить не дуже вдало.
    Хай би спершу почали зніматифільми про теперішній період. Головне в таких фільмах цікава історія і професійна команда акторів та людей, що залишаються поза кадром.
    Далі можна знімати фільми за творами українських класиків, фільми про козаків, Київську Русь, Трипільську державу. Думаю, відтворити старі костюми і обстановку того часу набагато легше, аніж фільми про вторгнення інопланетян. А дальше, якщо вже наберуться професійної майстерності, то можна знімати і сучасні блокбастери.

    З останнього, що дивився, дуже сподобався фільм “У випадку вбивства наберіть “М””. Він знятий практично в одній квартирі. Але перевершує і зацікавлює глядача більше, ніж сучасні фільми, на які витрачають сотні мільйонів доларів. Вважаю, що в нас є свої Хічкоки та Довженки, але а розкритті їх таланту виникає стільки проблем…
    По-перше, вступ на режисуру тощо. Навіть введення ЗНО навряд чи повністю перемогло хабарництво. Абітурієнтів мистецьких жанрів оцінюють викладачі вузів, і якщо вони хабарники, то віддадуть перевагу не талановитішому, а багатшому. Більша частина талановитих людей на цьому етапі відсіюється.
    По-друге, бідність. Якщо навіть дитина талановита, але вона з бідної родини, то вона буде шукати щось прагматичніше, що приноситиме, хай невеликий, але стабільний прибуток. І відповідно піде навчатись у виробничу сферу.
    По-третє, з тої малої частини талантів, що таки пройшли і вивчилась, не всі матимуть можливість себе реалізувати. Хтось буде знімати рекламні ролики і весільне відео, хтось дешеві російськомовні серіали, хтось звалить “пакарять Маскву”. А патріотично налаштовані режисери будуть просити в держави гроші на одне-два кіна на рік. Але не маючи достатньої практики, вони не можуть створити на 100% якісний продукт.
    До речі, в Японії вдається знімати дуже багато свого продукту: фільмів, дорам, серіалів, аніме. І там спонсорами виступають різні компанії, які мають можливість прорекламуватися таким чином. Сподіваюсь, що і в нас до такого дійде.

Залишити відповідь

Обов'язкові для заповнення поля відмічені *.