Проект започатковано 7 січня 2007
Гуртом нас: 1170508 (301 за 24 години)

Любомир Левицький: “Тіні незабутих предків” – проект до кісток український

| 20 коментарів

 

тіні

Восени у прокат вийде трилер Любомира Левицького “Тіні незабутих предків”. Про роботу над фільмом режисер розповідає цитатами класика жанру – Альфреда Хічкока

 “Кіно складається з екрана й багатьох крісел, які треба заповнити”.

 “Тіні незабутих предків” – комерційний фільм, знятий на приватні кошти. Запланували ­бюджет у мільйон доларів із рекламою. Наша ­картина яскрава на тлі того, що роблять в Україні. ­Пробуємо довести, що вона може окупати себе.”Штольня” (перший фільм Левицького. – “Країна”) повернула витрати і заробила 25 тисяч доларів. Доки мої ровесники вчилися у вузах, я практикувався на знімальних майданчиках. Вони здавали дипломні роботи викладачам, а я – глядачам.Мій адресат – молодь віком 16–35 років. Вони активно ходять у кінотеатри, половина – на побачення. Основний глядач – українець, бо знімали кіно українською. Якщо фільм стає хітом удома, то буде успішний і за кордоном.У нас достатньо кінотеатрів із цифровими проекторами. Цифрова прокатна копія коштує десь 300 доларів, а кінокопія – півтори тисячі. На цифрі можна показати стрічку в більшій кількості залів. Проект ведемо з найкрутішим в Україні кінопрокатником – B&H Film ­Distribution (володіють мережею кінотеатрів “Кінопалац”. – “Країна”).Хотів зробити якісний проект, який на екрані не відрізнятиметься від американського фільму. Спираюся на класичний голлівудський стиль. В американців найбільша практика, тому мають найякісніше кіно. ­Іспанська та французька школи роблять не гірше, але своєрідне. А росіяни хоч як стараються, у них все одно виходить кіно про мєнтів, водку і війну.Нинішні голлівудські фільми – на 100 відсотків розважальний продукт. Нічого для себе не візь­меш, лише емоції. Сьогодні Голлівуд переживає кризу. Сценаріїв багато, але великі студії не хочуть ризикувати новими ідеями. Вчепилися у перевірені схеми. ­Будуть випускати 15-й ­Spider-Mаn, доки не зрозуміють, чого хоче глядач. ­Зараз саме той золотий час, коли можна піти іншим шляхом. Голлівуд пережив не одну таку кризу. Разів із десять здавалося, що він розвалиться. Але не буде такого, що кінотеатри позакриваються. Хіба можуть розділитися – будуть звичайні й дуже дорогі, які за 100 доларів показуватимуть картини в 7D.

тіні 2

 “Мене як режисера впізнають за почерком.

Якби я зняв “Попелюшку”, глядачі шукали б у кареті тіло”.В Україні не працює схема – піду на ­зірку. Не піду на режисера, бо їх ще нема. Є ­схема – піду на жанр. Успіх дають комедії та примітивні сюжети, де головне – дія і щоб хтось комусь бив морду. Також українці люблять хорор, зміша­ний із містикою й пригодами. “Тіні” – ­маленький блокбастер, де кінцівка змушує глядача ­переусвідомити все кіно з початку. Має багато гумору, містики, кохання, є класна історія.

 “Щоб зробити великий фільм, необхідно три речі – сценарій, сценарій і ще раз сценарій”.

Сценарії пишу сам. Допомагає партнер по компанії Андрекс Селіванов. Нам надсилають тексти багато авторів. Переважно це страшна чорнуха або політика. Нащо воно людям? Вони ­цілий день на роботі отримують стрес, увечері приходять додому і включають ТСН – того вбили, того зарізали, викинули з вікна. Вимикають телевізор і йдуть у кіно. А тут ще одна чорнуха. В кіно треба давати те, чого люди не мають у житті.Україна ніколи не буде Голлівудом. Але може стати місцем із гарним кіносервісом, як Угорщина. Там знімають 30 відсотків голлівудських блокбастерів. Недорого, якісний сервіс і гарна архітектура. Голлівудські менеджери приїхали у Будапешт на переговори. Угорці погодилися побудувати студії за їхніми стандартами, за умови, що на них зніматимуть і вчитимуться місцеві. Але власне кіно в Угорщині поки не дуже популярне. Специфіка України – сам не гам і другому не дам. Коли голлівудські менеджери приїхали до нас – їм сказали, що це буде дуже дорого. Ті розвернулися й поїхали.В Україні є два шляхи розвитку кінобізнесу. ­Перший – коли держава перестане давати ­гроші на фільми просто так. Міністр культури збере всіх продюсерів і скаже: відсьогодні виділяємо кредити, а ви повертатимете їх без відсотків протягом трьох-чотирьох років. Другий шлях – ­копродукція. Наступне кіно планую робити з американськими акторами.

 “Нема нічого страшнішого, ніж зачинені двері”.

 У кіно є два види жахів: містика і “хлопавки” – коли у важливий момент обов’язково щось хлопне і вдарить. Але найбільший страх створює саспенс – переживання за героя, що з ним зараз трапиться. Найцікавіший закритий саспенс – коли глядач знає більше за героя.У “Тінях” показуємо студентське життя, стосунки, університет. Герой вмирає за дівчиною своєї мрії, а вона не звертає на нього уваги. У нього з’являється новий друг, який робить його сильнішим і “поганим” хлопцем. Персонажі стикаються з невідомим древнім злом, знаходять на своїх тілах дивні знаки.

 “Завжди примушуйте глядача страждати якнайсильніше”.

 Треба примушувати страждати героя. Тоді глядач страждає, переживаючи за героя. Що більше страждає, то краще кіно. Герой повинен проходити все більші тортури. Спершу нерозділене кохання і комплекси, а потім на кону – життя.Кінцівка має бути втричі сильнішою, ніж сам фільм. Сцену кульмінації знімали у Кам’янці-­Поділь­ському. Приїхали з Карпат і були дуже всі ­втомлені. По гарячому вирішили працювати, що було великою помилкою. Фінальну сцену знімають на самому початку роботи або з перервою на відпочинок. ­Подивилися матеріал і зрозуміли: можна використати лише 10 відсотків. Вирішили перезнімати в Києві. У Кам’янці просто так залишили 30 тисяч доларів. Не знали, що такі речі знімають винятково у студіях, незалежно від природних факторів.

 “У хорошому детективі людина тримає в руці відрубану голову, у поганому – з голови капає кров і бруднить килим”.

 Є фільми жахів типу “слешер”, де весь сік у місиві. З давніх часів люди любили дивитися, як когось вішають на площах. Їм подобається насильство, що не відбувається з ними. У “Тінях” багато містики, але кров мусить десь капнути.

 Не дуже акцентуємо на цьому, щоб не зайти у треш. У фільмі дев’ять мольфарів створили таємний клуб і загнали все зло у потойбіччя. Запечатали його у древньому склепі в книзі тіней. Це кам’яна скрижаль, у якій є місце для дев’яти срібних монет. Це ключі, які через ритуал опинилися усередині мольфарів. Вони носили їх біля самого серця. У “Тінях” демон убиває мольфарів і збирає монети. Один встигає заховати свою. ­Демону достатньо її знайти, щоб випустити на волю все зло. Але дістати монету з тіла він може тільки мольфарським ножем. У кадрі треба було розрізати ліву руку. Створили макети рук, частково використали комп’ютерну графіку.

 “Білявки – найкращі жертви. вони, як перший сніг, на якому добре видно сліди крові”.

 Мої жертви – погані хлопці й дівчата. Навіщо ­вбивати хороших людей? Спочатку роблю ­героя поганим, а потім його караю. У глядача виникає думка, що він на це заслужив. У житті так не ­буває.

 “Я не говорив, що всі актори – бидло, я говорив, що з акторами потрібно поводитися, як із ­бидлом”.

 Акторам не можна давати спуску, жаліти і хвалити. Тільки на прем’єрі. Режисерові потрібно налаштувати актора на гру, щось укласти в голову. ­Ніколи не підвищував голос, але одного разу через дисципліну пішов із майданчика. З молодими важко. Відволікаються, ніколи не думають про сцену і кадр. Зняли – далі шум-гам. Вони вживаються в роль, але на секунду.В Україні ще нема 20-річних класних акторів, які грають глибоко. Їм треба отримувати досвід, а ніде. Відбирали найталановитіших, але вирішили продуб­лювати кіно у студії професіоналами. ­Зараз викона­вець головної ролі Влад Нікітюк проходить тести, чи говоритиме персонаж його голосом. ­Ольга Сумська грає маму головного героя, з’являється в двох невеликих епізодах. Хотів поєднати стару й нову школи.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=oiZHgrXyJr8]

Автор:
Джерело: Gazeta.ua

20 коментарів

  1. А-ля “Штольня”, тільки з дорожчими спецефектами?

    • Штольня це дипломний проект. А це – комерційний фільм.
      Фільм дуже сподобався. Для українського кіно – прорив.

  2. Чекаю з нетерпінням!

  3. Цитата:
    …Доки мої ровесники вчилися у вузах, я практикувався на знімальних майданчиках. Вони здавали дипломні роботи викладачам, а я – глядачам…
    :) здається, що перший фільм режисера став підтвердженням того, що така позиція є помилковою. Освіта – це не куплений диплом, а досвід набутий попередніми поколіннями!!! І одне одному не заважає.
    Трейлер до “Тіней…” дуже спецефектний, дуже американський… Цікаво чи там, окрім, гарних дівчат (О.Фраймут))) та крутих спецефектів буде на що подивитись, тобто послухати?
    Бажаю успіхів команді режисера!

    • На фіг освіту, кінематограф це не ядерна фізика. Як на мене набагато важливіша практика, ніж освіта.
      От наприклад Тарантіно – чим не найнезалежніший режисер у світі, що легко знаходить фінансування, а освіти нуль. Набагато важливіше практика… Не можна навчити мистецтву. Гарно щось зняти – це справді мистецтво, талант, який потрібно розвивати, а не сидіти в аудиторії, та слухати сумнівних авторитетів.

      • The_Marlboro, якщо людина не має освіти, то вона часто схожа на діда з букварем, що наступає на граблі. Практика і освіта не виключають одна одну, а доповнюють. Наша “еліта” – це ті, що керують, співають, фільмують, вчать…люди малоосвічені, але практики можуть мати 20-30 років… Якщо Вам таке подобається, то…

  4. Непогано трейлер зробили

  5. Цитата: “Доки мої ровесники вчилися у вузах, я практикувався на знімальних майданчиках. Вони здавали дипломні роботи викладачам, а я – глядачам

    Цитата-відповідь: “здається, що перший фільм режисера став підтвердженням того, що така позиція є помилковою. ”

    Все якраз навпаки! Як бачите, “Штольня” ще й принесла прибуток! І Любомир пішов далі, не зупиняється на досягнутому! А також отримано чудовий досвід, він став одним з найвідоміших і найперспективніших режисерів України!
    А Ви щось чули про інших студентів-дипломників??? Ото-бо й воно!

  6. Наші передивились Американських жахів, от і почалося….. Краще б щось пригодницьке, або історичне зняли.

    • Бюджет. Так уже склалося, що найдорожчі проекти якраз пригодницького або історичного характеру (Титанік, Пірати..)
      Фільм жахів можна зняти за смішні гроші і заробити мільйони (приклад – Паранормальне явище, бюджет 15 тис дол, зібрав більше 100 млн дол.)

  7. Переглядаючи трейлер, подумав, що щось американське… А так, фільми жахів, які виходили у світовий кінопрокат вже давно перемололи цю тему таємничих магів і темних лісів. Зараз навіть розсічені голови і моря крові не страшні…

  8. Не була в захопленні від “Штольні”, але цей фільм подивлюся. Цікаво спостерігати за тим, що відбувається в українському кіно. Постійно чекаю, що от-от почнеться якась нова доба, якесь відродження…

  9. Трейлер непоганий.
    А от озвучування є просто неймовірним!

  10. Думаю, відроджувати (а точніше – вчитись знімати) українське кіно треба не з фільмів жахів, а з побутових фільмів і серіалів. Для початку можна екранізувати твори українських класиків. Там і грошей багато не треба, головне – професійні актори та режисери. Остання така хороша робота, яку знаю – це “Украдене щастя” 2004 року.

    А вже досягши майстерності в недорогому кіно, можна пробувати знімати “блокбастери”. Не в обіду режисеру, але “Штольні” по сюжету до якісного голлівудського кіно було дуже далеко. По крайній мірі, нічого нового я там не помітив, всі ключові сцени були під голлівудську копірку. Тому хотілося, щоб тут було щось більш оригінальне. А ще лякає (з попереднього досвіду), що ніяких песиголовців в кадрі не буде (хіба що якась голова собаки, начеплена на людину вночі та ще й в тумані). Якщо це вже фільм жахів, то хотілося б і страшних кадрів великого плану.

    Цим фільмом побачимо чи дійсно режисер виріс як “режисер”, чи це лише бажання збити побільше коштів на фільмі популярного жанру.

    • “побутових??”
      Валіть дивіться “Сімейні драми” на 1+1

    • Побудові фільми… А посудіть, хто їх дивитиметься? Молодь? – Навряд. А саме молодь ходить у кінотеатри.
      І ці побутові фільми і серіали (наприклад російські) дістали вже, нема там теж нічого нового і хорошого.
      Наприклад я, за хороше яскраве кіно, в якому не буде “Марійки з Іваном” які то сваритимуться, то зраджувати, то миритися і клястися у коханні і так весь фільм чи серіал. Ні, дякую.
      Хочу українського “Шерлока”, “Менталіста”, чи наприклад українську “Гру престолів”. Чому ні? А побуту мені і в реальному житті вистачає, нащо мені ще й у вільний час на нього дивитись.

  11. не буду багато писати.

    Штольня 2.

    якщо квитки будуть від 80 грн не піду. якщо до 80ти піду гляну…

  12. Вихід у прокат українського фільму Тіні незабутих предків режисера Любомира Левицького знову відклали.
    Прем’єру вже відкладали двічі: спочатку передбачалося, що фільм випустять у середині липня, пізніше була оголошена дата релізу 19 вересня.
    Із джерел дистриб’юторської компанії B&H, яка є прокатником фільму в Україні, стало відомо, що реліз картини переноситься на листопад унаслідок недостатнього часу на його розкрутку.
    Проте режисер стрічки повідомив , що творці стрічки вирішили її трохи доопрацювати.
    “Після перегляду робочої версії картини вся команда дійшла до спільної думки, що варто більше уваги приділити комп’ютерним спецефектам, відточити музичний супровід і довести продукт до якості, якої очікують глядачі. Ми писали чорновий звук на знімальному майданчику, і тепер доводиться робити повний дубляж фільму… але він ніскільки не зашкодить, а навпаки, посилить акторів, адже в тих важких умовах цілодобових зйомок не завжди вдавалося передати потрібні інтонації і настрої. Хочу відзначити, в нашому фільмі, як на майданчику, так і в дубляжі «все рідною мовою», — сказав Левицький.
    Продюсер Андрекс Селіванов зазначив , що доопрацювання необхідне, оскільки творці не хочуть «підвести глядача» , адже фільм вийде в прокат не тільки в Україні, але і за кордоном.
    «Насправді ще до виходу на екран фільм викликав великий резонанс у суспільстві: від звинувачень у поклонінні американським стандартам до гордості за вітчизняний продукт. Ми не можемо підвести глядача, саме тому ми не йдемо на компроміс щодо якості. Адже наш фільм буде в прокаті не тільки в Україні… і хочеться, щоб наші фільми сприймалися за кордоном як конкурентоспроможний продукт», — заявив він.
    http://ua.korrespondent.net/showbiz/cinema/1597447-vihid-u-prokat-ukrayinskogo-trilera-tini-nezabutih-predkiv-znovu-vidklali

    • Стосовно ідей фільм – так, вони можуть мати американську типовість, проте якість самого відеоряду – це саме те корисне здобуття якого бракує українському кіно. В нас досить багато стрічок мають такий відеоряд неначе знімались на фотоапарат.

  13. Трейлер дуже сподобався, обов”язково подивлюся і сам фільм. Щодо думок про американський стандарт, то мені здається, що нічого поганого в цьому не має. Зараз це популярно, звично і всім зрозуміло, а отже зацікавить широкі верстви споживачів українців та іноземців. Якщо фільм був би надто автентичним, то не відомо чи зрозуміли б його люди далекі від української культури. Також особисто мене втішило, що актори розмовляють людською мовою. Ні, проти літературної мови я не заперечую, але коли дивилася “Штольню” це був просто жах…Складалось враження, що всі герої кожну репліку з словника вичитують!!! А тут ніби і сюжет, і зйомка пристойні. Слава небесам, що немає стандартної сюжетної лінії про дівчину-провінціалку, всіма покинуту і зраджену у великому місті, що в кінці-кінців добивається успіхі. ЦЕ дійсно із розряду “Сімейних драм”)) Одним словом молодці!!!

Залишити відповідь

Обов'язкові для заповнення поля відмічені *.