Проект започатковано 7 січня 2007
Гуртом нас: 1169080 (214 за 24 години)

5 перспективних українських режисерів

| 6 коментарів

Українське кіно давно існує в стані пацієнта, чий стан то покращується, то погіршується, але до виписки йому дуже далеко. Проте щороку дає нам свої надії на майбутнє. Так, на останній ОМКФ в національний конкурс прийшла рекордна кількість заявок – близько двохсот, з яких фестивальний глядач побачив майже тридцять повнометражних і короткометражних українських фільмів. Причому серед безлічі прохідних робіт, були і досить гідні картини. У oKino.ua, переглянувши українські стрічки в Одесі, відзначили для себе п’ять режисерів, готових вже сьогодні творити подальшу історію нашого кінематографу.

Ігор Подольчак

51- річний львів’янин Подольчак нарешті показав на батьківщині свою другу стрічку «Деліріум» – фільм-галюцинацію, заплутану історію божевілля в манірній галицькій родині. Можливо, сюжет і ідея фільму «Деліріум» здасться багатьом надто складними, але ця стрічка, безумовно, володіє високою художньою цінністю. Кіно-дебют Подольчака «Меніни» був першим українським фільмом у конкурсі Роттердамського кінофестивалю і хоч нічого і не виграв, але режисер отримав підтримку від голландського Фонду Губерта Балса для своєї наступної кінороботи. Фільми Подольчака неможливо помістити в місцевий кіноконтекст: він стоїть окремо від самопроголошених «українських злих» та від кон’юнктурників,  як от автори « Параджанова». Подольчаку і не треба ні до кого примикати: він визнаний художник, який зробив собі ім’я ще двадцять років тому, коли його графіку показали на першій в історії арт-виставці в космосі.

Валентин Васянович

Вперше випускник Київського кіноінституту Васянович заявив про себе майже десять років тому, завдяки знятій на потерту чорно-білу плівку короткометражній документалці «Проти сонця». Фільм про героя, що зрозумів сенс життя, займаючись гончарством, завоював симпатії на декількох західних кінофестивалях. На сьогодні Васянович зняв вже два великих метра – «Звичайна справа» і «Креденс». Режисера цікавить сучасний українець – безвольний розчарований чоловік середніх років, оточений сумовитим побутом і жінками, які люблять розкіш. Картини Васяновича не позбавлені гіркого гумору і соціальної сатири. Фільму «Звичайна справа» вдалося прорватися в український прокат і передбачувано провалитися. «Креденс» поки що встиг відхопити в Одесі нагороду Міжнародної федерації кінопреси та цілком теплі відгуки публіки.

Руслан Батицький

Недавній випускник університету імені Карпенка-Карого звернув на себе увагу своєю дипломною роботою «Очерет». Реалістична історія про невиліковно хворого батька, який намагається знайти того, хто подбає про його дочку-інваліда, увійшла в проект « Україна гудбай». Наступний фільм Батицького – «Уроки української» – розхвалили заочно, коли був готовий лише сценарій. В результаті – жорстка символічна історія про шахтарське містечко, чиї жителі деградували до рівня звірячої жорстокості. Головний герой перемагає зло аналогічним насильством. Батицький створив морально спірний і делікатний по відношенню до Донбасу фільм, який тим не менш заворожує фантастично знятими туманними териконами і гіперреальною похмурою атмосферою. На ОМКФ «Уроки української», як і « Креденс», були відзначені Міжнародною федерацією кінопреси.

Євген Матвієнко

Як і багато його колег, Матвієнко роками працював у рекламі. Тим більше дивує, наскільки його фільми контрастують з лоском комерційних відео. Відразу дві роботи Матвієнко – «Як козаки у космос полетіли» і « Побачення» – увійшли до альманаху «Україна гудбай», випущений в прокат восени минулого року. «Побачення» було знято всього за $ 800. Фільм відкривав кінопідбірку, шокуючи глядачів великою кількістю української непристойної лексики: головна героїня стрічки підробляє в службі сексу по телефону. Найвідданіший клієнт телефонує їй прямо із зони бойових дій десь на Сході. Крім участі у національному конкурсі ОМКФ, фільм «Побачення» представляв Україну на найбільшому в світі фестивалі короткометражного кіно у французькому місті Клермон-Ферран. Напруга і максималізм у поєднанні з лаконічністю і емоційною відстороненістю – основні риси режисерського стилю Матвієнка.

Максим Ксенда

Його « Дорога» стала кращою українською короткометражкою на ОМКФ. Це драма про хлопчика, який тікає від матері до батька, що  живе в іншому місті. Заради цього, він прикидається паралізованим і чіпляє інвалідне крісло до першої ліпшої вантажівки. Підлітків зіграли вихованці інтернату, виконавця головної ролі пізніше усиновили американці. За плечима у постановника «Дороги» – безліч рекламних роликів, участь у конкурсі кінофестивалю в Локарно і кліпи для ТНМК і Джамали. Визнання його останньої кінороботи – значний аванс для автора, враховуючи, що частина з того, що Ксенда розповідав журналістам про зміст фільму, на екрані не особливо читається.

Автор: Юля Кузнецова
Джерело: oKino
Переклад з російської: Nikson

6 коментарів

  1. Чесно кажучи, мене дістав цей арт-хаус. Як нічого нормального зробити не можуть, то всі пруть в арт-хаус. І що мені з того, що їх на там на якомусь фестивалі їх оцінили? Мені з того ні холодні, ні жарко. Їхні роботи переважно ніде неможливо переглянути, а фестивалі до дупи. Одним словом – дибіли

    • Повністю підтримую попереднього дописувача. В нас щось крім арт-хаусу не може ніхто знімати. Бездарі!!!

      (Хоча й є приємні винятки – це режисери кількох останніх фільмів: ТойХтоПройшовКрізьВогонь, Іван Сила, Ломбард, Тіні незабутих предків – але це мало )

      • На жаль, бачив лише ТойХтоПройшовКрізьВогонь. Хороший фільм. Спеціально ходив в кінотеатр на нього.

    • Ну, відразу роздавати наліпки – дебіли, фільми знімати не можуть – не вихід.
      Так, арт-хаусу забагато, але це проблема держави, оскільки, на мою думку, за дуже мізерні кошти можливо зняти якраз лише арт-хаус. Та й для того, щоб розуміти такі фільми теж потрібне культурне виховання.
      З іншого боку, якщо режисери дійсно хочуть нести українську та українське в кіно, то їм варто подумати про тих самих українців.

  2. Сходив на Ломбард Левицького з друзями. Дуже сподобалося! Смішнючий фільм!

Залишити відповідь

Обов'язкові для заповнення поля відмічені *.