Проект започатковано 7 січня 2007
Гуртом нас: 1171935 (199 за 24 години)

Любомир Левицький: Ми позиціонуємо “Тіні незабутих предків” як міжнародне кіно

| 63 коментарі

266364

В очікуванні виходу нового українського фільму “Тіні незабутих предків” пропоную Вашій увазі скорочену версію інтерв’ю Любомира Левицького проекту “Кіномайстер”.

Про “Тіні незабутих предків”

ЛевицькийЦе фільм покликаний надихнути українську молодь знімати жанрове прокатне кіно – саме така мета цього фільму. Його вже називають і месією українського кіно і ще багато як, я чув. Я вже боюся, що від нас чекають “Тараса Бульбу-2” і взагалі якийсь український мега-блокбастер! Насправді, ми робили просто якісне молодіжне кіно – із серії таких, які Голлівуд робить по 300 штук на рік. Воно нічим не відрізняється від звичайного розважального фільму – тільки тим, що воно зроблено в Україні, з українськими акторами, на українських локаціях, але це – “голлівудське” кіно, міжнародне.

Одне з головних завдань цього фільму – не бути локальним. Я думаю, що якщо переведемо його на польський, покажемо в Польщі – подумають, що це американське кіно – різниці в менталітеті не буде ніякої. Вся проблематика героїв – інтернаціональна. Ну і жанр актуальний – таке кіно, яке поєднує в собі містику, комедію і горор – все одно в підсумку заряджає позитивом.
Бюджет фільму складається з двох частин, у нас є основний інвестор – це компанія “Юнісон Сінема”, вони профінансували більшу частину фільму, другий інвестор – це компанія “Саспенс Філмз”. На сьогоднішній день витрачено 825 тисяч доларів. Ну і зараз витрати ще тривають – я думаю, в підсумку, вони добіжать до мільйона. І на цей фільм телебачення нам вже виділило 11 млн. на рекламу – тобто, вважайте, за 11 млн. ми вже його продали. Це велика група телеканалів – до неї входять телеканали СТБ, ICTV, Новий та інші.
Ми розраховуємо на те, що фільм відіб’ється в прокаті – відбивається будь-яке кіно, навіть найгірше. Єдине – це може розтягнутися в часі. Як влаштовано кіно: ти зняв фільм, продав його на телеканал. Через рік тобі повертають права, ти продаєш його на інший канал – якщо кіно погане або складне для сприйняття глядача – воно може відбиватися дуже довго, до 10-ти років. Відносно того, чи відіб’ються “Тіні” – це буде найкасовіший фільм в Україні. Хоча не найдорожчий.
У нас такий бюджет тому, що ми ні копійки не присвоїли самі – ми все пустили у виробництво, в комп’ютерну графіку і т.п. За два роки ми тільки вкладали, не отримуючи ніякого прибутку. Якщо б на такий проект виділяла гроші держава – вони б таке зняли за 3-4 мільйони. А ми все робили самі і грошей за це не брали.
Над фільмом працювали одні з найкрутіших хлопців, постпродакшн займалася компанія, яка працює тільки з голлівудським кіно. Оператор був теж голлівудський – Марк Еберлі. Тобто, ми робили це так, щоб було якісно, ​​але не дорого – в цьому секрет успішного продакшну.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=a45R9SYfxJE]

Про оператора

Задають питання стосовно нібито дорогого голлівудського оператора. Найбільша помилка в тому, що “там” все дорожче. Все не так. Це наші оператори – сідають на білого коня, надягають білий плащ і корону – і спробуй до них підійди :)  Дуже багато операторів нам обійшлися б набагато дорожче, ніж цей американець. Багато наших операторів просять вдвічі більше, ніж затребуваний професіонал з Голлівуду з великим досвідом зйомки.
Друге питання – це питання мотивації, тобто, що саме я запропоную йому зняти. Хоча американці спочатку більше мотивовані на роботу, ніж українські оператори. Якщо він погодився на проект, якщо йому це цікаво – він буде працювати як справжній трудоголік, з ранку до ночі – це особливості менталітету і, як не крути, школа. Я працював з багатьма топовими українськими операторами – і я люблю з ними працювати. Але якщо ви подивитеся на райдери наших операторів і американських – ви побачите різницю в бюджеті в три рази. Наші вичавлюють з бюджету все, тому що вони не знають точно наперед, яка техніка знадобиться. Американці відразу чітко знають, що будуть використовувати для отримання потрібної картинки, і не замовляють цілу вантажівку обладнання – а чітко те, що потрібно. І це сильно економить бюджет і час. Це школа.
Розкадрування я робив сам, ми з ним просто по інтернету обмінювалися інформацією. Оператор приїжджав два рази на скаутинг локацій – з Лос-Анджелеса сюди, причому перший переліт він робив за свій рахунок, бо був ще не впевнений, чи буде з нами співпрацювати.
Ми багато чому навчилися один у одного. Багато речей, на які у них витратили б купу часу і грошей, у нас вийшло зробити за копійки і протягом двох днів. Наприклад, ми знімали на майданчику чистовий звук. У багатьох проектах малобюджетних зняти на майданчику чистовий звук – це утопія. Це дуже дорого і займає час – тим більше на природі, плюс шум генераторів, і т.п. І ми подумали – навіщо нам витрачати гроші на звукове обладнання, якщо нам потрібно, власне, тільки синхрони акторів і все. Ми взяли спінінги, примотали на них зуми – і все! Це обійшлося нам у 300 доларів, хоча робив цей девайс ту ж роботу, що і дороге обладнання. Тому важливо чітко собі уявляти всі нюанси процесу – головна оптимізація бюджету відбувається на етапі планування.

Назва фільму не перегукується, з Параджановим, ні. Я взагалі дивуюся, чому в першу чергу згадують про нього, – вона перегукується з романом Михайла Коцюбинського, з першоджерелом. Я виріс у Карпатах, і мене з дитинства оточувала містика. Спочатку у фільму була інша назва, але в один з днів моя сестра-філолог передала мені якісь необхідні документи, вклавши їх у книгу. Цією книгою були саме “Тіні забутих предків” Коцюбинського. А я подумав: я ж так і не прочитав її … відкрив книгу і побачив, що ми з Коцюбинським народилися в один день. Я сприйняв це як знак. Крім того, у фінальній сцені нашого фільму це назва просто-таки буквально ілюструється.
Правда, одна з локацій зйомки була в будинку мольфара – у тому ж, де знімав Параджанов – у його кінокартині там жили головні герої.

Про акторський кастинг

Кастинг акторів був похідним, бо спочатку придумувалися герої, образи, хто для цього може підійти, і звичайно ж пріоритет віддавався хорошим акторам – а їх не так вже й багато. У ролі мами героя Діми Ступки я однозначно хотів бачити Ольгу Сумську – але я хотів показати її зовсім по-іншому. Вона ні в одному фільмі не виглядає, як у нашому. Ступка проходив кастинг, чесно скажу, він був на межі, у нього була велика конкуренція, я думав – його брати чи ні. Виключно спрацював, я думаю, досвід Діми в кіно.
Насправді, працювати можна з усіма. Дуже цікаво працювати з дебютантами, але є одна проблема: молоді актори, у яких немає досвіду – мало зосереджені на зйомках. Вони відіграли дубль – і відразу відволікаються, з ними треба робити великий акцент на дисципліні – буквально як у школі. В Україні багато молодих акторів, багато юнацьких театрів – я сам бачив, і грають вони чудово. Проблема в тому, що між акторами театру і акторами кіно – велика різниця. У нас були високі вимоги – це мали бути красиві, талановиті люди – плюс актори з досвідом. Ми проводили широкий кастинг – для всіх, в ньому брало участь 5 тис. осіб. Ми говорили що віддаємо пріоритет акторам, але дива трапляються. Головну героїню ми взагалі знайшли за 4 дні до зйомок – в кафе. Хтось міг потрапити в епізоди – можливо, деяких, після того як вони побачили себе на екрані, це сподвигло бути акторами, піти вчитися – це теж мотивація, це теж важливо. Талановитої молоді в Україні багато.
Ми придумали, до речі, в ході роботи над проектом новий вид кастингу – онлайн-кастинги – кожен міг зареєструватися у нас та надіслати своє відео. Один з головних героїв фільму потрапив до нас саме завдяки цьому кастингу. Ми шукали акторів всіма способами.
Оскільки у нас на знімальному майданчику практично всі дебютанти – гонорари були до 10 тис. доларів максимум за проект.

Про професіоналів, яких не вистачає українському кіно

Бракує професіоналів у сфері менеджменту, безумовно. Плюс в прокаті американські дубльовані фільми і українське кіно – не рівні, просто тому, що американське кіно в прокаті має рівні пільги з нашим, але більшу рекламу і касу. Тут вирішує не творчий, а комерційний момент – коли в кінотеатр приносять український та американський фільм – вони виберуть те, що допоможе їм більше заробити. Все просто. Якби були пільги лише на українське кіно – можливо, це було б вигідно для прокатників.

Про зразкові фільми

“Ніч страху”, “Телефонна будка” з Коліном Фареллом, “Крик” – якщо брати елементи хоррору – або “Кошмар на вулиці В’язів”.

Розкажу вам, які елементи тут задіяні – є фільми-жахів, які чітко мають свою категорію, аудиторію, а є фільми з елементами горору, але там так переплетений страх з гумором, що це фільм жанру entertainment, де ти виходиш з піднесеним настроєм з кіно – і “Тіні” зняті саме в цьому жанрі
Цей жанр дуже зручний тим, що я можу не вимагати від акторів надто глибокою драматургії, я можу зосередитися на красі форми, що не надмірно заглиблюючись у мораль, плюс – це комерційний жанр, який має успіх у публіки. Крім того – в основі сюжету лежала дуже класна, етнічна, українська легенда, яку вигідно було піднести саме в цьому жанрі.
Взагалі, я не дуже люблю бойовики. Люблю містику типу “Костянтина”, концептуальне кіно типу “Початку”, або жалісне кіно – типу “Форест Гампа” – це так. А йти в кіно, щоб дивитися на безглузде розривання плоті – це не моє.

Про те, яким має бути українське кіно

У першу чергу, це мають бути цікаві історії. Головне, щоб це було захоплююче. Спецефекти не настільки важливі – головне, розкажіть мені таку історію, з якою я не захочу піти на 20-й хвилині. У першу чергу, повинен бути хороший сценарій. І, мені здається, у нас стільки зараз чорнухи знімається, що треба знімати комедії, розважальні фільми. Містика і комедії – це найперспективніші жанри. На жаль, наших кінематографістів орієнтують на якісь похмурі жанри, іменовані “поетичним” кіно. Але це максимум кіно для фестивалів, це як артхаусне кіно-не для всіх, у кінотеатрах воно не піде. Від соціалки вже всіх нудить.

Про майбутнє в кіно

Я – великий прихильник фільмів Стівена Спілберга. Я завжди дивувався, як людина настільки може балансувати між жанрами. Але в цілому – я шанувальник артхаусу і екшна. Крім того, я мрію робити фільми для дітей – я вважаю, це дуже важливо. Я хочу працювати поки в руслі мейнстрім – я поки не доріс до фестивального кіно і до премії “Оскар”.
Наше завдання – робити міжнародне кіно – так що, можливо, ми будемо запрошувати і голлівудських зірок і російських зірок. Ми хочемо працювати на різних ринках, а особисто для мене – не принципово, з ким саме працювати. Хоча я – за те, щоб розвивати молоді українські таланти.
Ми позиціонуємо “Тіні” як міжнародне кіно. У Голлівуді важливо, наскільки фільм актуальний – ніхто не цікавиться, звідки ви – важливо те, що ви зробили. Якщо у тебе є що показати – у тебе є всі шанси.

Про українського глядача

Ми втрачаємо глядача в кінотеатрах. Зараз всі сидять в інтернеті, батькам на дітей наплювати і все, що може їх виманити – по-справжньому цікава історія і якісно зняте кіно. Плюс, якщо це можливо, відомі акторські обличчя.

Про мову

Мова – це самоідентифікація. Але рідною мовою тебе подивляться тільки вдома. Так що – згодом є сенс виходити на міжнародний ринок.

Порада початківцям

Я все це можу пояснити на прикладі банальної побудови будинку. Головне – фундамент – якщо ви заклали його адекватно – все інше складеться. Якщо фундамент гнилий – все завалиться. Якщо не вмієте малювати – шукайте архітектора.
І працювати, працювати, працювати. Якщо ти оператор – влаштовуйся освітлювачем. В українських кінематографічних ВНЗ, на жаль, практиків мало. Вони відмінно викладають теорію, але практику вони не дають – навіть на відміну від Польщі, де на другу ж пару тебе виганяють на майданчик, і після ВУЗу ти отримуєш не тільки диплом, але й професію. А у нас треба починати з нуля. Хороший директор заводу той, який починав з вантажника.

Переклад з російської: Nikson
Джерело: Kinomaster
Фото: Kinomaster

До речі гурт The Hardkiss зняв відео на пісню Shadows Of Time, яка стане заголовним треком до фільму українського режисера Любомира Левицького Тіні незабутих предків.”У треку нам хотілося змішати модну електро-рокову музику з етно-мотивами, оскільки у фільмі вони теж присутні, – розповідає лідер гурту Юлія Саніна. – Текст пісні співзвучний із назвою фільму. Це історія про привидів часу, які іноді виникають і переслідують людину. А перемогти все це безумство можна лише за допомогою любові. Трек вийшов дуже містичним, як і весь фільм Любомира Левицького”.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=rAmzK6JEgdg]

63 коментарі

  1. низький уклін і аплодисменти стоячи…. нарешті український кіноматограф зрушив з мертвої точки… браво

  2. >> Взагалі, я не дуже люблю бойовики.
    хіба це не він зняв “Ломбард”, бойовик у всіх сенсах цього слова? то він напевно каже про криваві фільми на кшталт “Пили”, хоча це насправді не бойовик.

  3. Навіть OST говорить про те, що фільм націлений на закордон. Нічого “українського” ми там не побачимо.

  4. Цитата: “таке кіно, яке поєднує в собі містику, комедію і Горор”

    Який ще “Горор”? Хоррор!!! horror!

    • хай як дивно це іноді звучить, але, за правилом, англійська h передається українською г. тому помилки немає

      • Ну це треба бути дибілом, щоб говорити “горор”. Це навіть до “харківського правопису” немає жодного відношення. Це ж іноземне слово, і вимовляється через “х”. У цій статті це ж саме слово, зустрічається як і “горор” так і “хорор”. Чому відразу скрізь не написати “хорор”?

        • Хорор -це іноземне слово!! наприклад Microsoft, ми ж не кажемо “Мікрософт”, ми кажемо “Майкрософт” бо воно так і вимовляється англійською

          • Ви не повірите – кажуть мікрософт, кажуть просто майки і кажуть навіть дрібном’які.

        • напевно, шановний просто не в курсі. в англійській мові немає звуку “х”. їхнє “h” це щось середнє між нашим “г” і “х”, з ухилом до першого. відповідно, його передаємо через “г” – бо це ближче до оригінального звучання. якщо хочете, можу дати зворотній приклад. той же Харків перекладається англійською як Kharkiv, бо наше глухе “х” вони не можуть вимовити.

          • Я особисто спілкувався з вболівальниками-голландцями на Євро-2012 в Харкові, і вони вимовляли його як “Каків”

          • Браво Virake. Я відносно суперечки про Г і Х. Грамотно і переконливо.

          • >> в англійській мові немає звуку “х”
            Та невже? А як же їм вдається говорити “хай”, замість “гай”? Підкріпіть свою теорію фактами, а не правописом слова “Kharkiv”

          • Virake, Ви що, хочете сказати, що називати “horror” як “горор” – це правильно?!

  5. Зняли звичайне лайно, вже від самого трейлеру нудить

  6. хто має аккаунт на фейсбуці та піде на кінострічку, приєднуйтесь, будь ласка, до події https://www.facebook.com/events/680666558612681/permalink/680666565279347/

  7. Переглянув трейлер. Для неметалу барабани звучать добре.
    Щодо фільму – хороші світлофільтри (про що весь час забувають наші “митці”!), непогана, як на Україну, графіка.
    Все інше дізнаємося пізніше.

  8. коли вже можна буде подивитись у кiно?
    піду із задоволенням!

  9. Сидите і пускаєте слину, якою мабуть вже сусідів знизу затопили. Що ви смакуєте? Появу ще одного фільму по голлівудським шаблонам, який не несе в собі абсолютно нічого, і яких сотні, вибачте але це ті самі яйця тільки в профіль і по українські. Є стільки тем де можна проявити себе, а тут, ще одна фігня аля Сутінки. Шкода, шо на Роберта Паттінсона не вистачило грошей, точно б прорвались би на світову арену).

    • Завжди одне і теж… Українського розважального кіно взагалі немає, потрібно ж з чогось починати)

      • Пропала грамота – просто, дешево, геніально. Колись не треба було мільйонів, зараз без них уже не можуть нічого.

    • 1. Запропонуйте теми, де можуть проявити себе українські кінематографісти, бо в нас усе поетичне та фестивальне відео, а подивитися немає що…
      2. Запропонуйте кінематографістів, які можуть проявити себе в цих напрямках. Бо більшість кінематографістів знімають сміття або їдуть з України…
      Щодо “Тіні незабутих предків”, то швидше за все, що фільм буде за голівудськими канонами та шаблонами. Зараз саме головне – щоб воно отримало хороший прокат. Серед американських жахастиків бувають і класні фільми: Крик 1, Пилка…

    • Критик, ти тупий бевзю, напиши сценарій, за яким знімуть фільм, замість того, щоб тут ляси точити! А якщо твоя тупа довбешка призначена тільки для арт-хаусу, то тобі ніхто нічого не винен

  10. Ну шановний критику, тішитись варто тим що в україні вперше створене якісне розважальне кіно, яке адекватно сприйме публіка, і до того ж таке кіно яке повністю себе відбило ще до, про що тут навіть говорити, закритого показу в кінотеатрах…
    А одже український кінематограф зрушився з мертвої точки, і починає ставати по справжньому прибутковим.
    І це варто відкоркованої пляшки шампанського!!! Аве

  11. А от якісні речі нажаль рідко стають комерційно успішними, і це біда місце якій в гудзиці(

  12. Ох і філософів назбиралося. Краще сходіть в кінотеатр і перегляньте цей фільм, і я даю вам 100% що він буде кращим і цікавішим ніж те що знімають інші наші режисери за державні 5-10 млн.доларів, а потім приходиш в кіно і думаєш собі, а куда пішло стільки мільйонів.

  13. Вчора був в кінотеатрі. Фільм – БОМБА. Нарешті в Україні зняли класне молодіжне кіно. Оцінка звісно – суб’єктивна. Але – це перший якісний голівудський фільм зроблений в Україні, Українцями з Українськими акторами. Згадуючи перший фільм Любомира (Штольня) – то можна сказати, що цей режисер піднявся на декілька щаблів вище у своїй майстерності. Гадаю “Тіні незабутих предків 2” – буде справжнім Блокбастером.
    Усіх закликаю в кінотеатр – не пошкодуєте.

  14. Я пишаюся тим, що в Україні нарешті буде своє якісне кіно…Слава Україні!

  15. Фільм БОМБА !!! Вчора дивився у кінотеатрі – УСІМ РАДЖУ.

    Крім того: 2 актори цього фільму, брати Юсипчуки чи не “найстаріші” юзери Гуртому

  16. Сьогодні сходив на фільм. Якщо коротко то не варто було мішати містику. Як комедія фільм йшов нормально але як тільки почалася містика… Багато ляпів починаючи чистими-джинсами-після-валяння-в-землі і закінчуючи певною нелогічністю. А сцена з підйомом демона нагло злизана із “Гелсінґа” так там піднімався дракула.

    Особиста оцінка 7/10, оцінка здебільшого за комедійну складову фільму.
    – Фейсбук?
    – Фейсбук-бамбук – гуртожиток!

  17. Ходив вчора на цей фільм.
    Що можу сказати – фільм знятий в Україні під американську кальку не стає від цього українським фільмом.

    Для мене цей фільм це якась суміш Американського пирога і Чорнокнижника + страшні шуми (можливо саме вони буле елементом horror’у).

    • Американський голівуд – вершина світового кіномистецтва, на кого ж рівнятися, якщо не на них?

  18. хороші світлофільтри (про що весь час забувають наші “митці”!), непогана, як на Україну, графіка.
    Все інше дізнаємося пізніше.

  19. Своїх грошей вартий, справді вражений 9 з 10)

  20. Вчора була на перегляді фільму, сподобався…но чекала чогось більшого (ну хоча б акторської гри, від деяких очікувалось більшого. Розгорнення подій занадто повільне і кінцівка … мала бути більш вражаючою). Но посміялась…, наші жарти підняли настрій. =)

  21. Сьогодні був у кінотеатрі… Що ж фільм мені ДУЖЕ сподобався! Нарешті ми почали розвиватись!

  22. Мене якщо чесно то вибішує коли пішла така тенденція знімати на манер Хулівуду. Є багато сучасних фільмів з яких можна брати приклади для зйомок. То саме європеське кіно. Чи придумати свій стиль. Хочеться вірити що це все тільки спроби. Але всеж гріє душу що в нас кіноматограф не загнив.

    • Ви б почитали його численні інтерв’ю (журналісти теж неодноразово в нього про це питали), тоді б так не казали.

  23. Вчора ходив з дівчиною. Картинка сподобалась, гарно зняті карпатські пейзажі, а от зі звуком не дуже: інколи занадто гучно і різко, а ще напихали абсолютно несумісного даб-степу. Автентичність теж не відповідна, мольфари і гори то добре, але бородатий лісоруб з монгольською зовнішністю не вписується в естетику Карпат.

  24. Сходив на цей фільм і жалкую грошей. Я думав, що гірше сучасних російських фільмів немає нічого, але виявилось є. Сюжет абсолютно безглуздий, купа пафосу, лінія нелогічна, таке враження, що накидали епізодів знятих на фоні красивих Карпат і думають що вже за це фільм мають “схавати”.

    • Посністю підтримую, я теж виходячи з кінотеатру був розчарований.
      Пан Любомир облажався…

  25. ви такі всі розумні , тому музика не та, тому сюжет не підходить ….. а ви візьміть і самі зніміть кращий фільм

  26. коли буде в інтернеті?

    • З оф. сторінки: https://www.facebook.com/tinimovie
      ФІЛЬМ “ТІНІ НЕЗАБУТИХ ПРЕДКІВ” СКОРО З”ЯВИТЬСЯ В ОДНОМУ ІЗ ОНЛАЙН КІНОТЕАТРІВ! НАРАЗІ МИ ВЕДЕМО ПЕРЕГОВОРИ! ВАРТІСТЬ ПЕРЕГЛЯДУ БУДЕ НЕ БІЛЬШЕ 5 грн. В МЕРЕЖІ ФІЛЬМУ НЕМАЄ ТАК ЯК НАД ЗАХИСТОМ КАРТИНИ ПРАЦЮЄ ГОЛІВУДСЬКА ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ!

Залишити відповідь

Обов'язкові для заповнення поля відмічені *.