Проект започатковано 7 січня 2007
Гуртом нас: 1170194 (186 за 24 години)

Чи то праведник, чи то просто серійний убивця

pravednik

Мій відгук на фільм “Праведник” (The Equalizer, 2014).

Український трейлер до фільму:

https://www.youtube.com/watch?v=hEHQfW7sBWI

Цей фільм для нас створив Антоніо Фукуа, американський режисери, автор таких посередньо-добротних фільмів як “Тренувальний день”, “Стрілець”, “Сльози сонця” та “Король Артур”. Загалом, він непоганий ремісник, і цей фільм не став винятком серед інших його робіт. Але й проривом теж. А от для головного сценариста стрічки Річарда Венка цей фільм просто стрибок вище голови, адже його попередніми роботами є такі “шедеври” як “Нестримні-2” і “Механік”. Щоправда, стрибок дуже низенький.

Сюжет фільму чітко відповідає словам диявольського кота Бегемота з “Майстра і Маргарити”: “Не бешкетую, нікого не чіпаю, лагоджу примус”. Жив-поживав собі підтоптаний вдівець-одинак Роберт МакКол (Дензел Вашінґтон), який працював у будівельному магазині. Людина спокійна і працьовита, яка користується повагою оточуючих. Щоправда, є певні клопоти: у нього розлад сну, він багато читає і ніхто не знає про його минуле. У нього тільки двоє приятелів – товстун з роботи, якому він допомагає схуднути, та юна російська курва Аліна (Хлоя Моретц). Ці двоє потерпають від російської мафії, і “МакКол” вирішує втрутитись. Ніхто не знає, але скромний чорний робітник – убивця уряду, який заліг на дно, і попереду всіх чекає кров і смерть…

Якби я вірив, що хтось у США дивиться російські фільми, то вирішив би, що переді мною дуже дорога американська відповідь на фільм “Брат-2”. Насправді, просто час від часу у Голлівуді використовують тему етнічної мафії у США. Цього разу прийшла черга росіян з їх іконами і татуюваннями. Якимсь чудом, цього разу обійшлось без гірок ікри, портретів Сталіна, “калінки-малінки”, ножів у зубах, водкі та інших незмінних (з точки зору Голлівуду) атрибутів росіян. Звісно, як завжди, лідер братви носить ім’я російського літературного класика. Цього разу це Пушкін. Богу дякувати, що це не Талстой, Чєхаф чи Дастаєфскій. Також дякую творцям стрічки за те, що не ввели у фільм вже звичну красуню-лиходійку, яка намагається спокусити ГГ, а потім гине від його руки. Та й доньки, захопленої бандою, тут теж немає. Хоч трохи стримались. Зате повністю перенесли у фільм 2014 р. такі “смаколики” з дев’яностих як прохід ГГ на тлі величезного вибуху. Мабуть, творцям фільму ніхто не сказав, що такі “знахідки” давно не на часі, та навіть висміюються (як от у фільмі “Копи на підхваті” з Марком Уолбергом).

Про вбогість та цілковиту “ходульність” сюжету, головного героя і персонажів “Вирівнювача” (так насправді називається фільм) можна говорити багато. Подібні “ідейки” були б цілком доречні у кіно категорії “Б” десь у 80-90-х. На місці Дензела Вашінґтона легко могли б опинитись такі “корифеї” як Джекі Чан, Ж.К.В.Д., Сталлоне, Дольф Лундгрен, Шварценеггер, Джейсон Статам, чи прости-Господи, Сігал. Такі ролі просто створені для Брюса Вілліса! Як в оце третьосортне, навіть не вторинне, відео втягли Дензела Вашінґтона, я взагалі не розумію. Після “Книги Ілая”, “Американського Ґангстера” і “Рейса” я вважав його значним актором, а тут така “неймовірна” роль лицаря у сяючих латах. До того ж, він занадто молодий, як на цю роль. Його називають “Дідом”, а він зовсім не виглядає на такого (хоч самому акторові вже шістдесят років). Схожі речі можна сказати і про інших акторів, задіяних у стрічці. Вони або надто молоді для їх ролей (як от головний противник МакКола Тедді), або не відповідають своєю зовнішністю ролям. Зокрема, Хлоя Моретц (за всієї поваги до неї) не тягне на елітну повію, за якою заїжджають на лімузинах і яка приносить своєму сутенерові тисячі протягом кількох днів.

Такий весь фільм. Для мене враження від нього не змогли врятувати навіть гарні сцени у міру кривавих боїв, доречна музика Грегорі Греґсона-Вільямса, хороша операторська робота Мауро Фйоре, непогані другорядні персонажі  і відчуття того, що все знято дорого і солідно. Можливо, це тому, що я “наївся” такого роду творіннями ще десятки років тому, а можливо тому, що з того часу виріс. Втім, судячи з реакції інших глядачів у кінотеатрі та оцінки IMDb у цілих 7,8 (?!) бали, я, можливо, щось не так зрозумів. Фільм чимось нагадав недавнього “Джека Річера” з Томом Крузом чи “Останній рубіж” з Джейсоном Статамом. Тут “скомуніздили” навіть те, що ГГ їздить автобусами. Як і Джек Річер. Любителям подібних фільмів “Праведник”, напевно, припаде до смаку. Я ж не їх цільова аудиторія.

Я оцінюю цю стрічку на 5/10. Загалом, люди, які знають і люблять кіно та цінують Дензела Вашінґтона як актора, можуть сміливо утриматись від перегляду “Праведника”. Повірте, ви нічого не втратите, зате збережете свої гроші та час для чогось більш цікавого та корисного.

-1 коментарів

  1. До речі, судячи з ДУЖЕ добрих касових зборів та кінцівки, може бути й продовження.

    • Дон Педро, тобі зірвало башню і ти вже критикуєш сам себе? А те, що це буде трилогія і так відомо. Розумник. Ти зі своїми рецензіями колись дограєшся до того, що я кожну розіб’ю вщент грунтовною критикою. Тож поки не навчишся писати презентабельний текст, читай свою писанину мамі або бабі, а не ганьби себе, виставляючи на показ.

      • (\__/) .
        . (=’.’=) .
        . e[:]|||||[:]з

        • Ви нажили собі ворога))

          • Та на здоров’я. Нехай собі пише. Як було сказано Гашеком у “Швейку” “на бенкети знаті любили запрошувати блазнів-калік”.

        • Ай, доне Педро, ну ви й розсмішили зі своїм зайцем на баяні! :D
          До пана Критика: так вам же ніхто не заважає писати свою власну ґрунтовну критику на фільм і виставляти її. Навіть тут, у коментарях. Або можете написати ґрунтовну критику на критику дона Педро. Або можете написати ґрунтовну критику на цей мій пост. У крайньому варіянті, можна запиляти навіть ґрунтовну критику на свою ж власну ґрунтовну критику.

          • Зайця створив не я (на жаль). Просто поцупив.